Meer websitebezoekers krijg je zo

mei 25, 2023

Voor veel ondernemers is de website een essentieel onderdeel van de verkopen. Toch hoor ik vaak dat klanten een website online zetten en dan denken dat die bezoekers wel komen. Niets is minder waar. Je moet hard werken om meer websitebezoekers te krijgen. Hieronder leg ik uit hoe, maar eerst: 7 redenen waarom je altijd meer websitebezoekers nodig hebt.

  1. Sales: meer verkeer naar je website kan bijdragen aan meer verkoop. Als je website meer bezoekers trekt, heb je meer kans op potentiële klanten die uiteindelijk tot aankopen leiden.
  2. Brand awareness: hoe meer bezoekers, hoe bekender je merk wordt. Meer mensen kennen en onthouden je merknaam. Uiteindelijk kan ook dat leiden tot meer verkopen.
  3. Leads: als je website goed is ontworpen, bijvoorbeeld met een zoals een e-book, zijn bezoekers sneller geneigd om hun contactgegevens achter te laten. Deze leads benader je om ze om te zetten naar sales.
  4. Data: meer websitebezoekers kan je helpen om meer data te verzamelen over je bezoekers. Bijvoorbeeld via Google Analytics en Hotjar. Met deze informatie leer je de behoeften van jouw doelgroep beter kennen. Daar pas je dan weer je website op aan met als uiteindelijke resultaat: meer verkopen.
  5. Netwerk: meer websitebezoekers kan ook leiden tot een groter netwerk. Als je website vaak bezocht wordt, verhoogt dit de kans dat andere bedrijven of influencers interesse in je bedrijf tonen. Je kunt meer samenwerkingen aangaan en je netwerk uitbreiden.
  6. “Visible”: meer websitebezoekers kan bijdragen aan een betere online zichtbaarheid en reputatie. Een goed bezochte website is een teken van succes. Dit verhoogt het vertrouwen in je bedrijf.
  7. Concurrentievoordeel: als je meer websitebezoekers hebt dan je concurrenten, dan ben je in een betere positie om je doelgroep online te bereiken en te converteren in klanten. Meer websitebezoekers kan je helpen om een groter marktaandeel te veroveren en een stevigere marktpositie te verkrijgen.

Het is dus duidelijk dat meer websitebezoekers essentieel is voor de groei en ontwikkeling van je bedrijf. Al deze voordelen kunnen uiteindelijk bijdragen aan een stevigere positie van jouw bedrijf en meer verkopen. 

Meer websitebezoekers is meer verkopen

Hoe krijg ik meer websitebezoekers?

Als ondernemer of marketeer wil je natuurlijk dat zo veel mogelijk mensen je website bezoeken. Meer websitebezoekers betekent immers meer klanten, concludeerden we net. Maar hoe krijg je nu meer websitebezoekers? Hieronder enkele tips.

Zoekmachineoptimalisatie (SEO) is een belangrijke manier om meer websitebezoekers te krijgen

Een van de belangrijkste manieren om meer websitebezoekers te genereren is door je website te optimaliseren voor zoekmachines, zoals Google. Dit kun je doen door bijvoorbeeld zoekwoorden te gebruiken die relevant zijn voor je bedrijf en door kwalitatief goede content te publiceren. Door middel van een zoekwoordenonderzoek en een concurrentieonderzoek kom je erachter wat voor jou werkt.

Verbeter je website (steeds weer)

Het heeft mede te maken met zoekmachineoptimalisatie, maar ook op zichzelf is het belangrijk om je website zo toegankelijk en aantrekkelijk mogelijk te maken. Zorg ervoor dat je website snel laadt, dat de navigatie eenvoudig is en dat de inhoud relevant en interessant is. Hierdoor zullen mensen sneller geneigd zijn om terug te keren naar je website.

Post op social media én praat met je volgers

Social media is een geweldige manier om meer websitebezoekers te genereren. Zorg ervoor dat je een aanwezigheid op verschillende sociale netwerken hebt, zoals Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. Je hoeft niet overal te zijn, kijk vooral op welke kanalen jouw mogelijk klanten zitten. Post regelmatig updates en deel interessante content om je volgers naar je website te leiden. En vergeet niet: reageer ook op comments en ga in gesprek met je volgers. Daardoor bouw je een community op en krijg je alleen maar meer kliks naar je website.

E-mailmarketing

E-mail is, ik blijf het herhalen, nog steeds een krachtige manier om meer websitebezoekers te genereren. Bouw een e-maillijst op van geïnteresseerde mensen en verstuur regelmatig e-mails met updates, aanbiedingen en interessante content.


Lees hier meer over e-mailmarketing >

Contentmarketing

Door het creëren van kwalitatief goede en vooral ook voor je doelgroep relevante content, kun je meer websitebezoekers genereren. Denk bijvoorbeeld aan blogartikelen, infographics, videocontent en whitepapers. Deel deze content op je eigen website en social media kanalen.


Lees hier meer over contentmarketing >

Advertenties

Online advertenties zijn een snelle manier om meer websitebezoekers te krijgen. Denk hierbij aan Google Adwords of social media advertenties. Via online adverteren bereik je gericht de mensen die je wilt bereiken. Adverteer je offline, plaats dan een qr-code in je advertentie zodat geïnteresseerden eenvoudig je website vinden.

Remarketing

Remarketing is een techniek waarbij je mensen die je website hebben bezocht, blijft benaderen met gerichte advertenties. Dit kan bijvoorbeeld via Google Adwords of social media. Hierdoor blijf je zichtbaar en verhoog je de interesse van deze mensen. Je zet hen aan om terug te keren naar je website.

Influencermarketing

Influencers zijn een hippe manier om meer websitebezoekers te genereren. Hierbij werk je samen met een influencer die een grote groep volgers heeft, maar ook een kleinere influencer met een hele specifieke doelgroep kan interessant zijn. Deze influencer kan dan op een natuurlijke manier jouw producten of diensten aanbevelen aan zijn of haar volgers, waardoor je meer websitebezoekers genereert.

Meer websitebezoekers via influencers

Affiliatemarketing

Als je affiliates inzet, werk je samen met een aantal partners die je producten of diensten aanbevelen aan hun volgers, in ruil voor een commissie. Dat zijn bijvoorbeeld andere websites of platforms waar jouw doelgroep te vinden is.

Referralmarketing, of ambassadeurs

Referral is een andere manier om meer websitebezoekers te genereren. Hierbij vraag je je bestaande klanten om je bedrijf aan te bevelen aan hun familie, vrienden en kennissen. Je huidige klanten worden in feite je ambassadeurs. Belangrijk is natuurlijk wel dat ze enthousiast over je zijn. Vaak kan een referral programma ze overhalen om in actie te komen. Dan bied je ze bijvoorbeeld een financiële bonus of korting voor elke referral die resulteert in een verkoop.


Tip: testimonials zijn ook een slimme manier om klanten voor te gebruiken.

Neem de tijd om meer websitebezoekers naar je website te krijgen

Houd er rekening mee dat het verhogen van het aantal websitebezoekers vaak een combinatie is van verschillende methoden en het vereist tijd en consistentie. Elk van deze factoren vereist specifieke technieken en aanpakken die tijd en middelen vereisen. Bovendien, zoekmachines als Google, Bing en andere, bepalen de ranking van een website op basis van honderden van factoren. Het is daarom ook belangrijk om de resultaten van je inspanningen continu te meten en bij te stellen om te kijken wat het beste werkt voor jouw bedrijf en waarmee je de meeste websitebezoekers krijgt.



Klinkt dit allemaal als best veel werk? Geen zorgen, ik neem het uit handen. Samen bouwen we aan meer verkeer naar jouw website.



Neem contact op
Meer websitebezoekers krijg je zo met de hulp van Visible in Harderwijk (Tabitha Poolen)
Share by: