Wat is contentmarketing?

Altijd leuk om iets gratis te krijgen. Daar wordt een consument blij van en de volgende keer als hij iets nodig heeft, denkt hij sneller aan jouw bedrijf. Een vorm van marketing die al heel lang bestaat, maar contentmarketing giet het in een nieuw jasje door gratis informatie weg te geven waar de lezer iets aan heeft. Relevantie is een toverwoord in de content marketingwereld.

Website

Hoe ziet jouw website eruit en past hij nog bij jou? Krijg je veel verkeer naar je website en verkoop je weleens via je website? Soms zijn een paar kleine aanpassingen al voldoende om meer uit je website te halen. Wist je bijvoorbeeld dat je steeds lager in de Google zoekresultaten terecht komt als je niet regelmatig je website aanpast?

Wat is contentmarketing?

Blog

Door te bloggen geef je informatie en beantwoord je vragen over jouw expertise. Je geeft in feite een cadeautje weg. Consumenten hebben daar iets aan en dat vergeten ze niet. Op het moment dat ze jouw product of dienst nodig hebben, gaan ze sneller naar jou dan naar je concurrent. 
Die informatie is ook via zoekmachines als Google te vinden. Schrijf jij een goede blog waar een Google-zoeker iets aan heeft, dan vindt hij jou via Google. Meer websitebezoekers dus en mensen die jou leren kennen! Door regelmatig een blog toe te voegen aan je website, plaatst Google je trouwens ook hoger in de zoekresultaten dan concurrenten die hun site niet updaten.
Wat is contentmarketing video?

Video

Hoeveel filmpjes heb jij vandaag al social media gezien? We doen het allemaal. Met video trek je de aandacht, verhoog je de resultaten van je social media berichten.


Nog mooier: je ziet gauw een verdubbeling van het aantal mensen dat je bericht zien, hoeveel likes je krijgt of hoeveel kliks naar je website toe. Een slimme manier dus om je doelen te behalen op social media.

Social media

Je komt terecht op een Facebookpagina van een bedrijf, maar die heeft al een half jaar niets meer geplaatst. Bestaat het bedrijf nog wel? Zijn ze wel te vertrouwen als ze zo weinig op Facebook plaatsen?


Hetzelfde geldt als je helemaal niet te vinden bent op social media: steeds meer mensen oriënteren online niet alleen op je website maar ook op social media. Tijd dus om aan de slag te gaan met social media.

Nieuwsbrief

Een slimme manier om je klanten betrokken te houden en ze weer terug te laten komen, is een nieuwsbrief. Stuur regelmatig via e-mail een nieuwsbrief met bijvoorbeeld interessante blogs, veelgestelde vragen beantwoord en acties.


Voor je klanten alleen maar positief: ze hebben er iets aan dus vinden het cadeautje leuk. Als ze jouw product of dienst weer nodig hebben, denken ze aan jou. En misschien tippen ze jou ook wel bij vrienden en familie.

advies marketing & communicatie

uitvoering marketing & communicatie

content marketing specialist

voor websitebeheer, social media video & meer

Share by: